همسه محب

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي
اخر المواضيع
قائمة الاعضاء
افضل 20 عضو
الدخول

حفظ البيانات؟
المواضيع الأخيرة
»  ساعدنى انساك
السبت 01 فبراير 2014, 3:51 pm من طرف القلب الحزين

» تطهير القلوب
السبت 01 فبراير 2014, 3:49 pm من طرف القلب الحزين

» حسن الاسمر متشكرين على الالم وعلى الجراح
الإثنين 30 ديسمبر 2013, 1:36 am من طرف الكاهن

» معجزت البعوضه
الجمعة 27 ديسمبر 2013, 10:56 pm من طرف الكاهن

» الفرق بين القلب والفؤاد
الجمعة 27 ديسمبر 2013, 10:53 pm من طرف الكاهن

» قريب ان شاء الله شات كتابى فى المنتدى
الجمعة 27 ديسمبر 2013, 7:14 pm من طرف Admin

» كلام حزين
الجمعة 27 ديسمبر 2013, 4:14 pm من طرف القلب الحزين

» مصطفى كامل حبيب العمر
السبت 07 ديسمبر 2013, 1:32 pm من طرف القلب الحزين

» حماده هلال بحبك اخر حاجه
الجمعة 06 ديسمبر 2013, 12:18 am من طرف القلب الحزين


وعــــزة نفسى منعانى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف SeDoP في الخميس 17 يونيو 2010, 2:39 pm

وعــــزة نفسى منعانى


عندما يتلاقى المحبين


وتطوف بهم سفينه الحياه على امواج عاتيه ورياح عاليه
وجزيرات هادئه ناعمه
ويستقيان سويا كأس واحدا من الشجن تاره


ومن العتاب تاره اخرى
وفى نفس الكأس يلوزان سويا الى معانى السمو
فيرون الجزيره الصغيره التى رست عليها سفينه احلامها
كالعالم الكبير الذى لا يحوى سواهما
هما فقط ومعانى خالده
يضخها قلبان لم يعرفا الا معنى العشق والغرام
حب صادق
تنقله عينان بريئتان
لمسه من يد رقيقه تحمل من الدفء والحنان ما يزيب الجليد الكثيف


وياااا ارض اسرعى ويا سماء امطرى
ويا ايها الطير غنى وانشد
فها هى الحياه فى عينيهما


تتوالى الايام وما مرت الا كلحظات



وعزة النفس والكرامه
غيرت جلبابها لتحمل معنى من التسامح الفعلى


سعه من صدر
كثير من الصبر
رغبه فى السعاده
وهى حقا احلى سعاده




وعندما جاء الصباح
وظهرت الشمس الامعه وحان وقت الرحيل



كان حق الرحيل


فللدنيا مزاج متقلب


وهم فيها متشبسين
راغبين فى بقاء الحال على ما كان
لا يريدون الا غدا بذات وصف الامس




وتأتى الرياح بما لا تشتهى السفن


ويركبون السفينه ويحاولون الرجوع الى شط الاحزان


لانه الاصل والجزيره استثناء




ويصلون بعد رحله شاقه
لم تتلاقى فيها نظرات العين
ولم يتلامس فيها اطراف اليدين
ولم ولم ولم



حط كل منهما راسه على شاطىء الوصول فى حاله التعبان
طارت الطيور ولم تعد تغرد الزهور
وتغير تلقائيا لون السماء
حتى توقفت الارض على الاسراع




يا ويحتاه


بلب ام بعقل ام بخيال


لما النكران
ولما النسيان ولما كان ولن يزال




لما تفكر العقول ببما لا تحس الالباب
وتنبض القلوب غالبا بما لا يقنع العقول





احبائى





هذى هى الحيوات
وهناك على جزر بعيده تتناثر القلوب
تاركه عقول على شواطىء الاحزان





رثائى على اجساد كثير
بعقول تثير وتصير
وبقلوب نائمه
تعشق فى خيال غزير





وعزة نفسى منعانى


من ان استثير فيكم القلوب النائمه


فهل من قلوب يقظه

SeDoP
محب فعال
محب فعال

الجنس : ذكر
الابراج : الدلو
عدد المساهمات : 39
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 04/06/2010
العمر : 32
الموقع : ام الدنيـــــــــــــــــا
العمل/الترفيه : باحث عن الحقيقه
المزاج المزاج : متقلب

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف محب في الخميس 17 يونيو 2010, 11:44 pm

وعندما جاء الصباح
وظهرت الشمس الامعه وحان وقت الرحيل

يلها من لحظه وما اصعبها لحظه الرحيل والبعد وألم القلب الحزين
اشكرك من قلبى على موضوعك الاكثر من رائع بجد وصف الاحساس نفسه تسلم ايدك ومنتظرين منك الاحس والاحسن
avatar
محب
محب فعال
محب فعال

الجنس : ذكر
الابراج : الجوزاء
عدد المساهمات : 92
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 01/06/2010
العمر : 31
الموقع : http://hamsa-lover.yoo7.com
العمل/الترفيه : متغرب
المزاج المزاج : الانترنت

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hamsa-lover.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف همسه في الأربعاء 14 يوليو 2010, 10:05 pm

ياااااااااااه بجد اصعب احساس لما روحك تروح منك مش روحك وبس مشكور جدا على موضوعك منتظرين التقدم ونشوف موضيعك بستمرار
avatar
همسه
محب فعال
محب فعال

الجنس : انثى
عدد المساهمات : 51
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 10/06/2010
العمل/الترفيه : طالبه جامعيه
المزاج المزاج : القراء والانترنت

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف الفرعون الصغير في الأحد 18 يوليو 2010, 10:42 pm

قالو زمان ان الهوى امره عجب

يدى كده من غير سبب

ياخد كده من غير سبب

جمع قلوب فرق قلوب ياما خطف وياما وهب

هوكده امره عجب ساعة رضا وساعة غضب

قشطه يامان

avatar
الفرعون الصغير
محب فعال
محب فعال

الجنس : ذكر
الابراج : الدلو
عدد المساهمات : 78
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 26/06/2010
العمر : 33
العمل/الترفيه : مدمن قرايه وعاشق كتابه
المزاج المزاج : عالى جامد مووووووووت

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف SeDoP في الإثنين 19 يوليو 2010, 3:19 pm

الفرعون الصغير كتب:قالو زمان ان الهوى امره عجب

يدى كده من غير سبب

ياخد كده من غير سبب

جمع قلوب فرق قلوب ياما خطف وياما وهب

هوكده امره عجب ساعة رضا وساعة غضب

قشطه يامان






اولا انا بتكلم عن موضوع جاااااااااد ليس شعبى


اعزرنى فانا ان كنت اعلم اننى سأنال ردود بهذا المستوى كما فعلت انت


مؤكدا كنت ساتردد كثيرا فى طرحى للموضوع



ولك منى كلمه اخيره ( قشطه يا مان ) لا تقال هنا




شكرا محب وشكرا همسه لمروكما

SeDoP
محب فعال
محب فعال

الجنس : ذكر
الابراج : الدلو
عدد المساهمات : 39
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 04/06/2010
العمر : 32
الموقع : ام الدنيـــــــــــــــــا
العمل/الترفيه : باحث عن الحقيقه
المزاج المزاج : متقلب

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف الفرعون الصغير في الجمعة 23 يوليو 2010, 1:23 am

دا على اساس اننا دخلت شارع غلط يعنى

ولا محسسنى انى لازم اتوضى قبل ما ادخل موضوعك يعنى

ولا اكون دخلت على عزة نفسك قبل متغير جلبابها

وبعدين مش كفايه العواصف اللى انت مدخلها فى الموضوع مطر وبرق ورعد ويا ارض اعملى وياسماء استهبلى
ودا كله عشان اتنين مسكو ايد بعض امال لو كانوا قعدو شويه كانت القيامه حتقوم؟

على رأى المثل اهل الحب صحيح مجانين


avatar
الفرعون الصغير
محب فعال
محب فعال

الجنس : ذكر
الابراج : الدلو
عدد المساهمات : 78
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 26/06/2010
العمر : 33
العمل/الترفيه : مدمن قرايه وعاشق كتابه
المزاج المزاج : عالى جامد مووووووووت

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: وعــــزة نفسى منعانى

مُساهمة من طرف SeDoP في الجمعة 23 يوليو 2010, 10:11 pm

النار تاكل نفسها ان لم تجد ما تاكله



وبنزينك عندى ......لكن ان آل الامر الى وفاه تيقن بانك فى لست مغيبا لعقلك
لكى لا تلقى فى نار هنا ونار هناك

SeDoP
محب فعال
محب فعال

الجنس : ذكر
الابراج : الدلو
عدد المساهمات : 39
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 04/06/2010
العمر : 32
الموقع : ام الدنيـــــــــــــــــا
العمل/الترفيه : باحث عن الحقيقه
المزاج المزاج : متقلب

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى